Hardanger Folkeblad tar i bruk ledende digital annonseteknologi

Are Stokstad, konsernsjef i Amedia

Are Stokstad, konsernsjef i Amedia

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Amedia dropper Schibsted til fordel for Google som leverandør av ny annonseteknologi. – Dette vil styrke vår attraktivitet og konkurransekraft, sier konsernsjef Stokstad.

DEL

Lokalt er det Hardanger Folkeblad, Kvinnheringen og Haugesunds Avis sine annonsekunder som vil kunne dra nytte av den ledende annonseteknologien.

– Amedia har valgt Google som teknologileverandør da dette gir oss både tilgang til deres ledende teknologi og mulighet til å komme raskt ut i markedet med nye slagkraftige produkter, sier konsernsjef Are Stokstad.

Han opplyser at mediekonsernet allerede ved påsketider kan ta i bruk den mest effektive løsningen det er mulig å tilby annonsørene for såkalt programmatisk annonsesalg.

– Dette vil styrke oss ytterligere og øke vår attraktivitet og konkurransekraft som digital annonsekanal, sier Stokstad.

Lokalaviskonsernet har brukt nesten ett år på å komme fram til den rette partneren. Ifølge Stokstad er teknologiavtalen med Google fleksibel og gir et potensial for inntektsvekst.

– Men det er behov for et økt samarbeid mellom norske publisister som går utover det rent teknologiske. Denne avtalen er ikke til hinder for å utvikle et slikt samarbeid med alle norske publisister framover, sier Are Stokstad.

Artikkeltags